Tel: +48 222 197 788
Tel: 781 806 906
Email: reklama@urbisoft.pl
 

Kampanie produktowe

Reklamy z listą produktów jest to obecnie jedna z najciekawszych form reklamy AdWords. Reklamy te, podobnie jak reklamy tekstowe, wyświetlane są na stronach wyszukiwarki, niezależnie od reklam tekstowych, po wcześniejszym wpisaniu określonego słowa lub wyrażenia przez Internautę. Zwykle pojawiają się w prawym górnym rogu w boksie z dopiskiem „Sponsorowane”.

Reklamy z listą produktów mają inny format niż standardowe reklamy graficzne. Pozwalają one dodać do reklamy zdjęcie, nazwę, cenę, hasło promocyjne oraz nazwę sklepu lub firmy. Jest to o tyle istotne, że internauta widząc zdjęcie określonego produktu może stwierdzić czy wyświetlany artykuł jest tym, którego właśnie poszukuje. Co więcej, pojawiająca się pod zdjęciem produktu cena pozwala ocenić odbiorcy reklamy czy dany produkt jest w zasięgu jego możliwości finansowych. Tym samym internauta już w chwili wyświetlenia się reklamy produktu, jest w stanie stwierdzić czy jest nim zainteresowany.

Płatność w kampaniach produktowych

Reklamy z listą produktów działają w oparciu o model płatności za kliknięcie (ang. Pay Per Click), co oznacza, że płatność następuje tylko wtedy, gdy użytkownik kliknie w reklamę, nie zaś za to, że zostanie mu ona wyświetlona. Format wyświetlania i specyfika owych reklam pozwala unikać wielu nietrafionych, nieprzynoszących korzyści kliknięć.

Jak działa kampania produktowa?

Konfiguracja kampanii produktowej jest trochę bardziej skomplikowana niż standardowych reklam Adwords. W przypadku kampanii produktowych, aby wyświetlać reklamy konieczne jest połączenie konta Google Merchant Center z kontem Google AdWords. Ale nie musisz o to martwić, zajmiemy się wszystkim!

Dla kogo kampanie produktowe?

Reklamy z listą produktów są adresowane głównie do właścicieli sklepów internetowych, chcących wypromować swoje produkty i zwiększyć ich sprzedaż. Obecnie jest to jeden z najlepszych i najszybszych sposobów dotarcia do Klienta, gdyż internauta widzi produkt już w chwili przeprowadzania wyszukiwania bez konieczności wchodzenia na stronę sklepu i w tym momencie podejmuje decyzję czy jest zainteresowany ofertą i klika w reklamę czy też nie. Tym sposobem można uniknąć wielu nietrafionych kliknięć.
Zasady Google dotyczące kampanii produktowych są o wiele bardziej restrykcyjne niż standardowych reklam AdWords. Jeśli chcesz rozpocząć wyświetlanie reklam z listą produktów musisz posiadać:

  • zainstalowany na stronie certyfikat SSL służący do szyfrowania danych (możemy go zainstalować w Twoim sklepie)
  • prawidłowo opisany regulamin, koszty dostawy, reklamacje i zwroty
  • poprawnie skonfigurowane płatności w sklepie

Jeśli nie będziesz pewny czy Twój sklep jest odpowiedni do kampanii produktowych – skontaktuj się z nami. Pomożemy Ci rozwiązać wszystkie problemy konfiguracyjne, aby Twój chcesz był przystosowany do wyświetlania reklam z listą produktów.

Umiejętności potwierdzone certyfikatem:

zakupygoogle